News About us FRAKCIJA performing arts magazine AKCIJA/FRAKCIJA presentation and international exchange program AKCIJA performing arts publishing program IMAGINARY ACADEMY educational program FACTUM documentary film project Collaborative projects Companies
 

Pozivamo Vas na radnu proslavu:

FRAKCIJA - 10 GODINA

English version

U suradnji sa Kulturom promjene Studentskog centra u Zagrebu.

24.-26. studeni & 06.-10. prosinca 2006.

Magazin za izvedbene umjetnosti Frakcija ove godine obilježava deset godina izlaženja. Program u studenom i prosincu obuhvaća: mini festival predstava autora koji su formirali sliku novog kazališta u posljednjih deset godina u Hrvatskoj, promocije knjiga, trening praktične dramaturgije i predavanja Jona McKenzieja, Bojane Cvejić i Emila Hrvatina.

Program kojim obilježavamo 10.  obljetnicu Magazina za izvedbene umjetnosti Frakcija   započinjemo u studenom 2006. sa tri predstave mlađe generacije zagrebačkih plesnih autora koji su u rad na svojim projektima integrirali istraživački i reflektivni pristup koreografiji i izvedbi. Sve tri su predstave nastale u procesu koji je uključivao izvedbe različitih etapa u radu na projektima.

petak, 24.11., 20h, Teatar ITD

Oliver Frljić & Zrinka Užbinec
The Importance of Having a Concept
(radna verzija)

Koncept i režija: Oliver Frljić
Izvode: Zrinka Užbinec i Oliver Frljić
Produkcija: Centar za dramsku umjetnost

Predstava se bavi odnosom prema svojoj ranijoj verziji i problemskom okviru u kojem se ona kretala. U drugoj verziji za polazište se uzima ona vrsta izvođacke solidarnosti koja se pojavljuje kao rezultat iskustva rada na prvoj verziji ove predstave. Ona razmatra izvedbene politike koje se pojavljuju kao rezultat izostanka problemskog polja koje je generiralo prvu verziju. U toj situaciji u središte razmatranja dolaze reprezentacijski modusi solidaranosti.

subota, 25.11., 20h, Akademija dramske umjetnosti

k.o.
Solo : Ciklus - Projekt O radu

Koreografija i izvedba: Željka Sančanin
Dramaturgija: Saša Božić
Koprodukcija: Kombinirane Operacije i Centar za Dramsku Umjetnost
Scenografija: k.o.
Light design: Aleksandar Čavlek

Projekt Solo : Ciklus, koreografski je esej skupine k .o koji referira na različite aspekte fenomena umjetničkog rada u mediju plesa i koreografije. Kroz autoreferencijalni sustav Solo : Ciklus bavi se istraživanjem normativne ideologije koreografske prakse, zahvačajući pitanje opipljivosti medija plesa kao takvog, njegove receptivne vidljivosti i značenjske neuhvatljivosti.

nedjelja, 26.11., 20h, Teatar ITD

Marjana Krajač & Selma Banich / Sodaberg
Lady Macbeth in furio

Autorstvo/koreografija/izvedba: Marjana Krajač i Selma Banich
Dizajn prostora/arhitekturna asistencija: Filip Tadin
Movement assistance: Nensi Lazić
Dramaturška podrska: Andrej Mirčev
Kostimi: Katarina Fišter
Oblikovanje svjetla: Miljenko Bengez
Ostvareno uz potporu Gradskog ureda za kulturu i Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti
Ostvareno uz potporu Hrvatskog instituta za pokret i ples
Ostvareno u suradnji s Kulturom promjene, Studentski centar, Zagreb
Realizirano kroz radnu platformu EkS-scene
www.sodaberg.hr

U drugom dijelu istraživanja susreta suvremenog plesa i opernog uprizorenja, autorice Marjana Krajač i Selma Banich upotrebljavaju metode dekonstrukcije opernog materijala razvijene u prvom dijelu "Lady Macbeth has nothing to lose" kako bi kreirale novu platformu za daljnje istraživanje. Figura, tj. dvije uvjetno istovjetne figure Lady Macbeth zauzimaju središnju ulogu u ponovnom stvaranju prostora - fiktivnog i stvarnog - u kome se priča Macbetha potencijalno mogla zbiti.

Za rezervacije karata za predstave u studenom nazovite:
Ana Kreitmeyer, 091/769-6784


Glavni fokus programa je u razdoblju od 6.-10. prosinca kad cemo predstaviti nove predstave Bobe Jelčića/Nataše Rajković: S druge strane, Branka Brezovca W&T, Damira Bartola Indoša Vilovanje, Ivice Buljana Blok, BADco. Memories are Made of This..., Vilima Matule Točka, Olivera Frljića Gospođice Rice i dr.

četvrtak, 07.12., 22h, Teatar ITD

J. Lacoste / F. Paravidino: BLOK

Redatelj: Ivica Buljan

J. Lacoste: Kako stvoriti blok

Izvođači/ce: Sven Jakir, Rona Žulj, Miran Kurspahić, George Stanciu, Hrvoslava Brkušić & Tigrova mast: Niko Potočnjak, Bruno Motik, Tvrtko Dujmović

F. Paravidino: GENOVA 01

Izvođači: Darko Japelj, Miro Manojlović, Bruno Motik

Produkcija: SC -Teatar ITD – Kultura promjene; Koprodukcija Novo Kazalište, Zadar Snova, ARL Dubrovnik

Dva dramska teksta suvremenih mladih autora, Jorisa Lacostea i Fausta Paravidina, što ih Ivica Buljan konsekutivno postavlja na scenu pod skupnim naslovom BLOK, sadržajno su povezana pitanjem o načinu, oblicima i iskustvu angažmana pojedinaca u današnjem globaliziranom društvu.
Genova 01 donosi svjedočanstva sudionika alterglobalističkog protesta protiv sastanka G8 u Genovi u proljeće 2001. godine, izlaže slijed policijske represije koja je za posljedicu imala smrt dvadesetogodišnjeg genovežanina Carla Giulijanija kojeg je ubio karabinjer. Dramski tekst grade glasovi osoba koje prepričavaju, evociraju, komentiraju događaje. Riječ je o dokumentarnom kazalištu koje izbjegava bilo kakvu fikciju, s precizno prepričanim događajima.
Kako stvoriti blok postavlja na scenu pet anonimnih govornika, označenih kodnim inicijalima, koji naizmjence uzimaju riječ, bez unaprijed zadanog odnosa, dopunjavaju se ili ispravljaju, unose nove podatke, ponekad navode na krivi put. Ovo obraćanje publici pet odvojenih govora nastoji stvoriti neke odnose zajedništva. Kada se oni dogode, iskazuju se kao performans, konferencija, zabava, zbrka…, kao ostvarenje jednog poetskog čina.

petak, 08.12., 19h, Teatar ITD

Vilim Matula
Točka

Koncept i izvođenje: Vilim Matula

Ovom predstavom Vilim Matula istražuje izvedbenu ''interpunkciju'' socijalnosti: ekstrovertirani kod na osnovu kojega razumijemo neizgovorena raspoloženja, stavove, lojalnosti, netrpeljivosti, bliskosti, otpore, strasti, strahove, namjere. Podtekst. Ono ''između redaka''. Neprestanu, neminovnu upućenost na drugoga: ljubavnog partnera, scenskog partnera, ali i na eholokaciju potpunih stranaca, baš kao i bliskih prijatelja. Točka je sjecište intimnih, koliko i javnih obigravanja, kruženja oko nedostižne izravnosti. Jasnoće. Preciznosti.

petak, 08.12., 22h, Teatar ITD

Oliver Frljić
Gospođice Rice, puno prije geopolitike bila je glazba

Režija i autor koncepta: Oliver Frljić
Izvode: Ana Karić, Nataša Dangubić i Nina Violić
Glazba: Damir Šimunović
Kostimografija: Zorana Meic
Oblikovatelj svjetla: Miljenko Bengez
Koprodukcija: Banana Guerilla

Ova predstava se primarno bavi ispražnjenošću pojma političko kazalište i mogućnostima njegovog punjenja. Uzimajući kao dvije ishodišne točke intervjue u jednom od kojih Condoleeza Rice objašnjava razloge zbog kojih je odustala od karijere pijanistice i okrenula se međunardonoj politici, a u drugom Vanessa Redgrave opisuje state of exception i ogromnu masu ljudi koji su stavljeni van bilo kakvog pravnog poretka, ovdje se pokušava mapirati onaj prostor u kojem se performativitet političkog govora (uvijek) obustavlja. Kod Codoleeze Rice najprije jer je izmještena iz svog primarnog polja djelovanja i diskurzivnih praksi koje ga određuju, tako da izostaju uvjeti koji inače omogućuju njezinim iskazima performativnu uspješnost. Kod Vanesse Redgrave zbog toga što njezina profesija glumice na neki način pretpostavlja izostanak uvjeta za ostvarenje jednadžbe govoriti=činiti. Performativitet političkog govora obustavljen je i samim kazališnim medijem koji kod Graveove određenu zatečenu situaciju još i dodatno potencira.
Korištenje tekstova koji su svoje primarno događanje imali u vankazališnom prostoru političkog, s konkretnim učincima i bez aspiracije na kazališno ponavljanje, dodatno potencira pitanje održivosti pojma političko kazalište. Ukidanje uvjeta za maksimalizaciju njihove performativne uspješnosti (što bi u ovom slučaju bio mjerljiv politički učinak), proizvodi ih u označitelje kazališne nemogućnosti (nemogućnosti realizacije njegovog političkog potencijala). Ova pretpostavka je naročito zanimljiva u kontekstu hrvatskog glumišta čija geneza je označena upravo obrnutom tezom – vjerom da kazališni medij i njegove diskurzivne kodifikacije mogu realizirati političku emancipaciju jednog tipa zajednice.

subota, 09.12., 20h, Teatar ITD

B. Brezovec
W. & T.

Režija: Branko Brezovec
Scenografija: Tihomir Milovac
Kostimografija: Doris Krstić
Glazba: Marjan Nećak
Pokret: Natalija Manojlović
Asistent režije: Mladen Vukić
Glume: Suzana Brezovec, Helena Buljan, Mislav Čavajda, Ivan Glovatzky, Selpin Kerim, Sergio Aguirre, Simona Arrighi, Daniele Bonaiuti, Sandra Garuglieri, Manola Nifosi, Silvano Panichi
Teatar &TD u koprodukciji s Laboratorio Nove (Firenca) i Eurokazom

"W&T" prva je predstava projekta "Tito - 20. stoljeće": kazališnog promišljanja kraja tisućljeća, počevši od Drugog svjetskog rata, u čijem je središtu amblematska figura Josipa Broza Tita, a u funkciji sudionika i protagonista utopija, proturječja, mnogih mračnih i svjetlih trenutaka koji su desetljećima obilježavali europski kontinent i pokret nesvrstanih. Projekt predviđa postavljanje pet predstava u režiji hrvatskih, ruskih, egipatskih i makedonskih redatelja, a uključuje devet zemalja i desetak institucija između kojih je i Teatar &td. U cjelosti će biti predstavljen u hamburškom Kampnagelu i na Festivalu Eurokaz u Zagrebu, te u Skopju, Beogradu, Podgorici i Ljubljani. Neke od predstava će živjeti samostalno i biti zasebno prikazivane. "W&T" će se predstaviti u Italiji na festivalu Intercity u talijansko-hrvatskoj verziji uz muziku makedonskog skladatelja Marijana Nečaka. "W&T" je parabola o vlasti, nerazumijevanju i okrutnim pravilima sukoba. Tekst je razradio Branko Brezovec na osnovu "Glorije" D'Annunzija i "Crne orhideje" E. Kocbeka. Riječ je o dva naizgled nepomirljiva djela: prvo snažno, epsko s traganjem za slavom i vlasti u središtu, a drugo naturalističko, priča o ubojstvu žene optužene za zajednički život s neprijateljem od strane Titovih partizana. B. Brezovec je znao stvoriti orginalnu dramaturgiju gdje se dva svijeta presijecaju i pretapaju, tekst u kojem se hrvatskih i talijanski stalno izmjenjuju stvarajući kazalište koje je u stanju prevladati jezične barijere i nacionalne granice.

subota, 09.12., 22h, Teatar ITD

BADco.
Memories are made of this... izvedbene bilješke

Izvođači i koautori: Pravdan Devlahović, Ana Kreitmeyer, Krešimir Mikić, Nikolina Pristaš, Zrinka Užbinec & Damir Bartol Indoš
Režija: Goran Sergej Pristaš
Dramaturgija: Ivana Ivković
Suradnici: Tor Lindstrand (prostor), Daniel Fischer (software), Nicolas Siepen (film), Miljenko Bengez (svjetlo) i Silvio Vujičić (kostimi)
Dizajn: Gordan Karabogdan
U koprodukciji sa: Intercult, Stockholm, Studentski centar u Zagrebu - Kultura promjene - Teatar &TD, Theorem - podržan iz programa Culture 2000

Baviti se temom sjećanja kroz njoj uvijek unutrašnje zaboravljanje sugerira dvije mogućnosti pristupa toj kompleksnoj temi: razmišljati o ispražnjenosti, praznini, brisanju, i dalje, o intelektualnim pukotinama i emotivnim bankrotima te s druge strane, tretirati činjenicu da imamo sposobnost zaboravljanja, da zaboravljamo, voljno ili ne. Ta se sposobnost otvara brojnim mogućnostima kreiranja, ponovne izgradnje sadašnjosti iz ma kakvih krhotina prošlosti koje smo u stanju sabrati u bilo kojem trenutku i koja nam omogućava da beskonačno prolazimo račvanjima labirinata nepovezivih svjetova. Bitno je ostaviti vrata koja vode prema mogućnostima otvorenim. Zbog toga naša metodologija rada kao i način predstavljanja unutar kojeg projekt operira mogu biti opisani kao bilježnica, kolekcija izvedbenih bilježaka i/ili bilježaka za (moguću) izvedbu. Bilješka je podsjetnik, suvenir neke prošle situacije, bez ekspozicije no ipak otvorena prema svim mogućim interpretacijama i fikcionalizacijama, ona je znak otvorenosti prema neprestanom grananju.

nedjelja, 10.12., 20h, ZeKaeM

Nataša Rajković, Bobo Jelč
S druge strane

Glume: Ksenija Marinković, Krešimir Mikić, Jadranka Đokić, Nikša Butijer

Inscpicijent: Maja Levanić

“Umjesto da kazalište, slijedeći provjereni stoljetni model, oponaša stvarnost, u teatru Nataše Rajković i Bobe Jelčića kazalište i stvarnost se prožimaju. Po načelu slučajnosti sabiru se fragmenti zbivanja što se ne povezuju pričom, već ispisuju otvorenu formu koja se tek kandidira za dramu, a rasutost autorskoga rukopisa teži u kazalištu i raspadu i ostvarenju poput postupaka kojima se posljednjih desetljeća koristi literatura. Autore i glumce ne zanima rezultat, nego postupak – propitivanje mogućnosti da se na pozornici ne preslika već zaustavi trenutak svakodnevice u koji su upisani tragovi osobne povijesti glumca i njegova lika.
Igra koja se pri tom ostvaruje ukida razlikovanje između pasivnoga i aktivnoga te poništava imperativ podređenosti određenu modelu ili određenu pogledu. Teatar je ovdje neuhvatljiv, raširen ili raspršen u zbilji, i obratno. Ne postoji jedna vizura, jedna perspektiva, jedno čitanje, jedna ideologija, jedna zadanost, jedno rješenje, subjekt, središte, periferija…, budući da ste vi uvijek već s druge strane.” Dubravka Vrgoč

nedjelja, 10.12., 22h, Teatar ITD

Damir Bartol Indoš
Vilovanje – glazbena skica prema Zasluženoj temi D.B. Indoša

Jutarnje zapise D.B. Indoša obradili:
Zlatko Burić-Kićo
Tanja Vrvilo
Selma Banich
Damir Bartol Indoš
Henning Frimann

Suradnica u Vilovanju: Dragana Mirković
Koprodukcija: D.B.Indoš/House of extreme music theatre/Kultura promjene SC, Zagreb

Tu smo, na livadi, osvijetljenoj udaljenom uličnom rasvjetom, na mjestu dvogodišnjeg druženja dvoje ljudi, ponekad troje, i dvije životinje, ponekad tri, od zime 2003. do zime 2005., u vremenu od 5 i 15 , pola 6 ujutro, svakodnevno bez obzira na vremenske prilike, bolest je zabranjena. Od 2005. ostao je jedan u pratnji bića koje ne govori, još uvijek mahnito pjeva i pleše, kruži livadom, pokušavao je preduhitriti sunce, a livadu je pretvorio u jezero Walden, jednosatne šetnje livadom u život u šumi.
“Pod pojmom zaslužene teme podrazumijevam svaki onaj razlog za umjetničku akciju koji proizlazi iz tkz. konstruktivnog djelovanja u ljudskoj zajednici.” D.B. Indoš

Za rezervacije karata za predstave u prosincu: ana@cdu.hr

top