![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
||||||||
EAST DANCE ACADEMY English version Umjesto da razmišljamo u estetskim relacijama, nas zanima „izbijanje“ plesnoga habitusa u politički i ideološki zbijenim društvima Istoka. Iako ne postoji ništa esencijalno u Istoku kao takvom, postoji ipak ustrajna ideja o tranzitivnosti, koja se uvijek pripisivala bivšim političkim režimima Istoka u smislu tranzicije iz socijalizma u komunizam, kasnije iz lažnoga komunizma u divlji kapitalizam itd. Ta beskrajna struja/bujica tranzicija zapravo je kao neki život u neprestanom trans stanju, to jest u stanju umjetnosti koje je uvijek u pokretu, u neprestanoj transformaciji, tranziciji i translaciji. Trenuci transgresije, subverzivnih pojedinačnosti umjesto masivnih opozicijskih kulturnih praksi, istodobno su vremenski lanci tranzicijskih trenutaka sa suštinskim potencijalom da transformiraju i prostor i vrijeme, da promijene koordinatni sustav u kojem se proizvodi umjetničko djelo. Drugim riječima, osebujna kvaliteta tranzicije proizlazi iz intenzivnog pristupa problematizaciji ‘tranzicijskoga trenutka’ (ovdje i sada), a ne tranzicijskog razdoblja (shvaćenoga kao masivna vremenska metafora, u kojoj se djeluje tu i tamo), što zahtijeva ponovnu uspostavu naših optičkih i soničkih veza sa svijetom u kojem živimo kroz drugačiji pristup proizvodnji vremena. U procesu tranzicije, u kojemu se postaje ono isto, samo preraspodijeljenije i aktualiziranije, uvijek se kasni, osobito u usporedbi s fascinantnom brzinom kapitala. Mentalni sklopovi koje nazivamo “plesom” zapravo su trans-pozicije mišljenja, koje se može shvatiti na metaforički, a opet materijalan (perceptibilan) način. Pozivamo da nam se pridružite tijekom tjedna aktivnosti EDA: 29. 10. 2007. 18:00h Teatar &TD - Polukružna dvorana Samoupravni Obrazovni Sistem u umjetnosti: s-o-s projekt Projekt TkH centra i Galerije Kontekst u Beogradu; u suradnji sa PAF (PerformingArtsForum, St Erme, Francuska) Samoupravni obrazovni sistem u umjetnosti istraživački je projekt TkH centra za teoriju i praksu izvođačkih umjetnosti iz Beograda. Projekt se bavi istraživanjem obrazovnih sistema u polju umjetnosti i humanistike, započet 2006. godine, a odvija se u suradnji sa Kontekst galerijom iz Beograda. Akronim srpskog naziva projekta: s-o-s (Samoupravni Obrazovni Sistem) upotrebljavamo kao skraćeni naziv projekta i na srpskom i na engleskom jeziku. Ključne problematike i koncepti projekta su: umjetničko obrazovanje, produkcija i menadžment znanja, istraživanje, samo-organizacija, samo-obrazovanje, samoupravljanje, primjena open source procedura u obrazovanju, suvremeni konteksti proizvodnje znanja i komodifikacija znanja. 29. 10. 2007. 20:00h Teatar &TD - Velika scena OOUR: "Salon" Uzimajući za polazište koncept Satiejeve furniture glazbe, te se donekle nastavljajući na iskustva stečena radom na predstavi Stvarajući Eve, ova predstava vraća izvedbu iz sfere afektivnog u sferu manualnog rada, koristeći se plesom koji uvijek ostaje u funkciji promišljanja izvedbe kao niza jednostavnih izvedbenih aktivnosti koje ne stvaraju neki drugi oblik estetskog proboja. Glazba, kao facilitator nečega što se primarno događa i dovršava u nekom drugom mediju, bila je polazna točka za promišljanje aktivnosti koja se pojavljuje i konceptualizira kroz akumulaciju određenog gledateljskog iskustva, istovremeno radeći na mehanizmima koji destabiliziraju pokušaje jednostrane kritičke interpretacije i s njom povezane hijerarhije. 17:00h Ana Vujanović i Saša Asentić Rad se sastoji od video intervjua i dokumentarnih materijala, sa ciljem rekonstrukcije domaće plesne scene – koju posjetitelji mogu ispisivati na ponuđenoj mapi. Intervjui sa: Katalin Ladik – pjesnikinjom, glumicom i umjetnicom performansa, Svenkom Savić – redovnom profesoricom psiholingvistike na Filozofkom fakultetu u Novom Sadu, Dubravkom Maletić – koreografkinjom, Sonjom Vukićević – koreografkinjom i plesačicom, Nelom Anotonović – koreo-redateljicom, Anom Vujanović (samo-intervju) – teoretičarkom izvedbenih umjetnosti, Jovanom Ćirilovim – teatrologom i umjetničkim direktofom Bitefa, Vladimirom Kopiclom – književnikom i kritičarem kulture i Borisom Kovačem – kompozitorom i multimedijalnim umetnikom „Tigrovski skok kao način historizacije je temeljna metodologija istraživanja srpske plesne scene kroz 20. stoljeće, predstavljenog ovom video instalacijom. 30. 10. 2007. 20:00h Teatar &TD - Velika Scena Saša Asentić: „Moja privatna biopolitika“ Performans je nastao u koprodukciji sa Centre national de la danse – Paris, research in residency (Theorem Dance residencies), a pripreman je u okviru treninga praktične dramaturgije THe FaMa u Beogradu i Dubrovniku. Performans je podržan od strane DanceWEBa. 31. 10. 2007. 18:00h klub za net.kulturu mama, Preradovićeva 18 Krst pod triglavom – animirana rekonstrukcija Prijenos kazališne predstave Krst pod Triglavom u kompjuterski medij već je sam po sebi umjetničko djelo, budući da zahtijeva prijenos kazališne logike u logiku kompjuterski generirane pokretne slike. Rekonstrukcija je napravljena kao digitalni teatar i time razvija jednu od ideja teatra Dragana Živadinova. Sjećanja i dokumentacija o toj jedinstvenoj predstavi iz slovenske kazališne prošlosti fragmentarni su i nepotpuni. Priroda eventa bila je takoreći ritual, dok je scenografija, koja je rezultirala vizualnim remekdjelom, bila izuzetno složena. To je potaknulo našu odluku da rekonstruiramo predstavu u digitalnom mediju i ona se u svojoj biti razlikuje od kazališne verzije. Rekonstrukcija je stoga kraća od izvorne predstave, ali istodobno otvara dimenzije koje omogućava novi medij i uzima u obzir pretpostavljene autorske intencije. Video kolaž različitih tehnika i izvornog audio-vizualnog materijala, ali i nove slike i zvukovi, vjerno prenose duh izvornika. 31. 10. 2007. 20:00h Teatar &TD - Velika scena Mette Ingvartsen: 50/50 DA MANIFEST Koncept i izvedba: Mette Ingvartsen Hvala Podevilu (Berlina), P.A.R.T.S.-u, Hanni Sophie Hohlfeld, Mårtenu Spångbergu i Bojani Cvejić. 31. 10. 2007. 21:00h Teatar &TD - Velika scena OOUR: "Salon" 19:00h Teatar &TD - Polukružna dvorana Projekcija filma Making of... Memories are made of this... 02. 11. 2007. 20:00h Teatar &TD - Velika scena BADco. “Memories are made of this... izvedbene bilješke” Pravdan Devlahović, Ana Kreitmeyer, Krešimir Mikić, Nikolina Pristaš, Zrinka Užbinec & Damir Bartol Indoš Režija: Goran Sergej Pristaš Suradnici: Tor Lindstrand (prostor), Daniel Fischer (software), Nicolas Siepen (film), Miljenko Bengez (svjetlo), Silvio Vujičić (kostimi) Posuđujući naslov poznate pjesme Deana Martina, nova predstava u formi izvedbene bilježnice, približava nam mehanizme zaboravljanja, emotivne potrošnje i prisjećanja na trenutke i prostore koji su prazni ili ih nikad nije ni bilo. 05. 11. 2007. 10:30h Bojana Cvejić Postoje dva temeljna razloga zbog kojih je “obrazovanje” odnedavna postalo vrućom temom među umjetničkim kustosima. Jedan je politički: umjetnost podrazumijeva specifičnu formu proizvodnje znanja, koja je transdisciplinarna, diskurzivna, kreativna, eksperimentalna, kritička, otvorena po svome pristupu itd. Te se karakteristike smatraju društvenim vrijednostima i one iznova legitimiraju političku ulogu umjetnosti u današnjem društvu. Ekonomski razlog je, dakako, usko povezan s političkim, iako se možda čini da izokreće referencijalni poredak između umjetnosti, politike i ekonomije. Stoga se osim obrazovnog argumenta koji se navodi u svrhu opravdanja iznimnog ekonomskog statusa europske umjetničke produkcije koja ne pripada mainstreamu (potpora i subvencije izvan korporativnog kapitala) od umjetnosti očekuje da će u liku umjetnika pružiti uzor za suvremenog slobodnog djelatnika u nematerijalnoj ekonomiji (cf. Pierre-Michel Menger, Du labeur à l'oeuvre: Portrait de l'artiste en travailleur i Profession artiste: Extension du domaine de la création). Kada se žarište premjesti s ekonomije zasnovane na projektima na onu zasnovanu na uslugama, izvedbenost postaje biopolitičkom metaforom za rad (Paolo Virno, Grammar of the Multitude): uslužna djelatnost bez konačnog proizvoda. Štoviše, proces proizvodnje predstave u europskom kontekstu “nezavisne” produkcije zahtijeva specifični oblik neproračunate produktivnosti izvan plaćenog vremena rada. Prevladavši cinično raspoloženje kritičara 90-ih godina, koji su isticali kapitalizaciju istraživanja, radionica, kooperacije i drugih, sličnih popularnih termina koji su često označavali “šund” programe, u tim procesima javljaju se novi pojmovi i novi formati razvoja, prezentacije i distribucije izvedbe, kao i novi oblici cirkulacije znanja na izvedbenom polju, koji su povezani s proizvodnjom predstave. Projekt nastaje u suradnji slijedećih organizacija: Maska (Ljubljana), Tanzquartier (Beč), Nacionalni plesni centar (Bukurešt), CDU - Centar za dramsku umjetnost (Zagreb) Partneri: Teorija koja hoda (Beograd), INPEX (Stockholm), Art-radionica Lazareti (Dubrovnik), Kanuti Gildi (Tallin) Projekt nastaje uz potporu Gradskog ureda za kulturu Grada Zagreba.
|
||||||||
Copyright © 2004. by Centre for drama art |