News About us FRAKCIJA performing arts magazine AKCIJA/FRAKCIJA presentation and international exchange program AKCIJA performing arts publishing program IMAGINARY ACADEMY educational program FACTUM documentary film project Collaborative projects Companies

u organizaciji Centra za dramsku umjetnost Zagreb

PROTOKOL: Sistemi i zapisi, 16.-19.3.2006. Zagreb

Projekt "Sistemi i zapisi" prvi je u nizu događaja kojim, pod zajedničkim nazivom Protokol želimo prezentirati različite pristupe utvrđenim komunikacijskim, kontrolnim i formativnim principima u umjetničkoj proizvodnji. Posljednjih godina na međunarodnoj sceni izvedbenih umjetnosti značajan broj umjetnika usmjerio je svoj interes u istraživanje matrica i sistema, različitih oblika pisanja predložaka za izvedbe, partitura, ali i rekonstrukcija izvedbi iz arhiva. Neke od njih smo imali prilike vidjeti i u Zagrebu: Jonathana Burrowsa i Mattea Fargiona u Both Sitting Duet, Thomasa Lehmena u Funktionen, Mårtena Spångberga u Powered By Emotions, Ivana Müller u Lista uputa i sl. U sklopu programa "Sistemi i zapisi" želimo predstaviti još nekoliko bliskih, ali provedbeno različitih pristupa izvedbenim matricama i njihovim medijatizacijama kroz predstave Marta Kangroa, plesnu radionicu Myriam Gourfink, Razmjenu vještina i druge popratne programe.

16. 3. 2006., četvrtak

18.00h caffe Kolaž, Amruševa 11
Promocija Frakcije br. 36: "Grupne Dinamike" te zajedničkog broja časopisa Performance Research (Velika Britanija), Maska (Slovenija) i Frakcija: "On Form/Yet To Come"

20.00 klub za net.kulturu [mama], Preradovićeva 18
Predstavljanje DVD-a "Deleted Messages" Ane Hušman i BADco.

DVD "Deleted Messages" je nastao kao navigacijski zapis istoimene predstave zagrebačke skupine BADco u suradnji s video-umjetnicom Anom Hušman. Predstava je snimana s tri kamere koje su se, zajedno s publikom, kretale u prostoru izvedbe, te četvrtom, "nadzornom" kamerom čiju sliku obrađuje softver za praćenje intenziteta kretanja njemačkog medijskog umjetnika Daniela Fischera. Gledatelj ima mogućnost u praćenju zapisa mijenjati kuteve gledanja, odnosno različite poglede kamera na izvedbu.

22.00 caffe Kolaž, Amruševa 11
Party

17. 3. 2006., petak

20.00 Teatar &TD, Savska 25
Mart Kangro: Out Of Functions

Ideja: Mart Kangro
Koreografija i izvedba: Mart Kangro, Krõõt Juurak, Manuel Pelmus

Koprodukcija Kanuti Gildi SAAL (Tallinn) i THEOREM, udruga podržana od Culture 2000 programa Europske zajednice U suradnji s Nacionalnim plesnim centrom u Bukureštu

‘OUT OF FUNCTIONS- OUT OF CONTEXT- OUT OF HOME’

Početno pitanje u predstavi ‘Out of Functions…’ je “Koliko se možemo približiti biti neke radnje?" Troje izvođača prezentiraju događaje iz svojih biografija. Govorne i fizičke, te radnje su stavljene u nekronološki, slučajni red i odnose se na različite kontekste (politički, socijalni, osobni, itd). Dok jedan izvođač nešto čini, drugih dvoje uvijek promatraju i stoje postrance. Takva jezgrovita struktura (jedan čini, dvoje gledaju, nekronološki
događaji zadržava radnje uvijek u vremenu i prostoru izvedbe (“sad i ovdje”) Dok biografski materijal stvara aluzije na prošle događaje (“fiikcionalno vrijeme”). Slično strukturi razgovora, stvara svojevrsni dijalog među izvođačima, ali i različitim radnjama. Fokus u materijalu je na izolaciji i redukciji nebi li se postiglo stanje neosobnog komentara i izbrisalo tragove njegova izvornog identiteta. Kako jedna radnja koja ima čisto osobno porijeklo i u odnosu je spram vrlo određenog konteksta može biti viđena samo kao radnja i stajati za sebe? Kako bi trebalo manipulirati situacijom da ono što je privatno postane pristupačno svima? ‘Out of Functions…’ je nastao nakon suradnje na projektu ‘Funktionen’ s
Thomasom Lehmenom u prosincu 2004. Pilot verzija predstave izvođena je na Tanznacht u Berlinu 2004., Uus Tants 7 festivalu u Tallinnu i Springdance festivalu u Utrechtu 2005. Zagrebačka izvedba je prvo gostovanje ove predstave nakon premijere. Predstave Marta Kangroa organizirane su u suradnji s Kulturom Promjene, Studentskog Centra u Zagrebu.

Out of Functions Out of Functions Out of Functions

 

18. 3. 2006. subota

12.00 klub za net.kulturu [mama], Preradovićeva 18

Protokol, u suradnji s Razmjenom vjestina:

Otkrivajuci pravila koja reguliraju sintaksu, semantiku i sinhronizaciju komunikacije izmedju dva noda racunalne mreze pokusat cemo pronaci kako
bi to mogli zapakirati nase komunikacijske nemogucnosti, ne bi li ih prenijeli kroz sedam magicnih slojeva OSI modela do apstrakcija koje pojasnjavaju zasto najbolje sale uvijek prenose golubovi pismonose. Nije nevazno ni to da je TCP/IP protokol usvojen  kao vojni standard (MILSTD) 1983. godine. Standard za opisivanje strukture i funkcije podatkovnih komunikacijskih protokola. Razvijen kako bi omogucio pouzdanu komunikaciju i u gotovo nemogucim uvjetima totalnog rata TCP/IP protokol ne poznaje koncept drzavnih granica, kao ni bilo koji oblik diskriminacije baziran na razlikama u pogledu rase, boje, spola, jezika, vjeroispovijesti, politickog ili drugog misljenja, nacionalnog ili drustvenog porijekla, imovine, rodjenja ili drugih okolnosti.

20.00 Teatar &TD, Savska 25
Mart Kangro: START Prema istinitoj priči

Predstava “START. Prema istinitoj priči” kolaž je različitih događaja, od apstraktnih igara, plesnih eksperimenata, izbora tekstualnih materijala, proživljenih iskustava i fizičkih utjelovljenja ustrajnih ideja ili “Dear Mart, Here is some information that you might find helpful in planning your visit to Ohio Northern University. Ohio Northern is located in the middle of farm country in West Central Ohio. The town Ada is about 5,000 people and the university community numbers around 2,900. A small, private, liberal arts school, sponsored by the Methodist Church in a small town. We have a very nice performing arts centre with a really fine technical staff.”

START je nastajao u Tallinnu u Estoniji i Adi u Ohiou. Izveden je preko 30 puta u Stockholm, Malmöu, Helsinkiju, Ouluu, Turkuu, Aarhusu, Beču, Berlinu, Leipzigu, Dublinu, Ženevi, Parizu, Valenciennesu, Utrechtu, Nürnbergu i nekoliko kazališta u Estoniji. 2002. je START selektiran na Aerowaves i prezentiranu u The Place Theatre u Londonu. Osvojio je i “Solo Genese” natjecanje na “Lignes de Corps” festivalu u Valenciennesu.

Start Start Start

 

19. 3. 2006. nedjelja

14.30 Plesni centar TALA, Savska c. 166

Od ideje do geste Prezentacija radionice Myriam Gourfink Kroz nekoliko posljednjih godina moj je rad bio upućen na samo pisanje koreografije –pisanje koje uključuje stvaranje posebnih znakova korištenih za komponiranje plesa prije proba s plesačima – te korištenje u tom pisanju kibernetičkih sustava za ometanje i ponovno generiranje pred-pisane kompozicije u stvarnom vremenu. Cilj tog istraživanja je pozvati izvođača da su-stvara otvoreni zapis.

Radionicu će činiti:

  1. tjelesne vježbe temeljene na disanju,
  2. razvoj tjelesnih vježbi temeljenih na disanju i pisanju (ali ne i
    notaciji) za kretanje (što podrazumjeva kinestetičku analizu tijela u
    kretanju),
  3. teorijski dio koji tematizira razliku između pisanja i notacije,
    odnosa pisanja i kibernetičkih sustava koje koristim u svom radu...
    Radionica je namijenjena profesionalnim plesačima i održava se u Plesnom
    centru TALA u slijedećim terminima:


16.03  11-17 h
17.03  11-17 h
18.03  15.30 – 19.30 h
19.03  11:30-15:30 h

Prijave na e-mail: info@cdu.hr
Radionica je organizirana u suradnji s Plesnim centrom TALA.

Mart Kangro

Mart Kangro je koreograf i plesač iz Estonije. Surađivao je s Charlesom Linehanom, Susanne Berggren, Xavierom Le Royem i Thomasom Lehmenom. Od
1996. do 2001. godine bio je član baleta Estonske Nacionalne Opere gdje je i koreografirao kratki komad "Brojne stvari u životu ostaju svejedno neprimijećene". START je Martova prva solo predstava, nakon kojeg su nastali solo “Mart on Stage” (2004.) i trio “Out of Functions” (ožujak 2006).

Myriam Gourfink www.myriam-gourfink.com

Specifičnost rada Myriam Gourfink temelji se na uvođenju tehnika joge i kompjutorske koreografije u suvremeni ples, istražujući mikropokrete i izazivajući konvencionalna poimanja plesa. U manje od deset godina postala je jednom od vodećih koreografkinja europske suvremene plesne scene.
Njene predstave zahtijevaju krajnju fizičku kontrolu koja rezultira začudnom ljepotom. Svaki pokret, svaki pogled, udah, detaljno su unaprijed određeni, dok se plesačevo tijelo kreće kontinuiranim i precizno mjerenim putanjama. Na svojim projektima je suradjivala s Jerômeom Belom, Kasperom T. Toeplitzom, Christinom Ciupke, Cindy Van Acker i dr.

Projekt PROTOKOL: Sistemi i zapisi podržao je Gradski ured za kulturu.

top